De kust

6 maart 2019 - Parrita, Costa Rica

Om 6:30 werd ik vanzelf wakker van de zon en vogeltjes die fluiten. Ik wou nog verder slapen maar dat lukte niet meer. Ik ben opgestaan om klaar te maken. Loray haalde mij op voor lokale koffie en een eentbijtje. Yoghurt met watermeloen. Heerlijk!

vandaag mocht ik met Loray mee vlees wegbrengen in de auto. Wij hebben stoel verwarming tegen de kou, hier is stoel airco tegen de warmte. We zijn langs bijna de hele pasifische kust gereden. Hij heeft me alle leuke plekken laten zien om Dingen te kunnen doen. Waar je kan leren surfen, leuke hostels, barretjes etc. Nu hopen dat ik alle namen onthoud zodat ik er echt heen kam. We hebben prachtige uitzichten gezien van bovenop een berg. We zijn langs de crocodile rivier gereden, hier zaten meer dan 20 krokodillen.

B599D7D1-A9C8-42DD-A25E-A815774EC409549B933F-E8FE-4208-856C-4577458E374C631B8361-8196-43D4-A5EA-A16EA0E6F973

In de middag hebben we gegeten bij een leuk plekje aan het water, een broodje met verse tonijn. Ik wou hem doorbakken, erg lekker. S’avonds zijn we gaan eten bij een restaurantje vlak bij de boerderij, een hamburger. Ook deze wou ik doorbakken. Loray was het er niet mee eens en is van plan om mij te leren rare of medium gebakken te laten eten.

Ik heb een wandeling gemaakt over de boerderij. Ik kwam langs de koeien en ze waren nieuwschierig naar mij. Ze volgde me overal waar ik heen liep. We hebben boodschappen gedaan, ik mocht alles kiezen behalve Bier. Hierna zijn we naar de zee gereden. We hebben net de zonsondergang gehaald. Het leek net een schilderij super mooi roze, rood, oranje, wit en verschillende blauw tinten.

62657C7B-3FD0-4344-8D55-51CF86D5D422428FA1AB-0DE5-44F5-860A-190DDFEE1DAC2B061FBC-072C-42FA-8892-91119276A7F30D2E867B-2A27-49FD-8221-3C53FA7588E75E17B62C-DE91-4852-AE0E-1211DDC06E64

Leuke weetjes; er zitten leguanen/ salamanders in de muur die krabben en gekke geluidjes maken, erg gezellig. Er zijn tarantula’s Die het leuk vinden om in de badkamer te gaan zitten en je te laten schrikken. S’nachts niet je schoenen buiten laten staan want dan zijn er dikke padden die erin gaan poepen. Als je in de natuur loopt goed kijken want er is een goed gecamoufleerde en erg giftige slang, de Bothtops asper.

64478801-1D71-4D36-9BBA-615623F01B5D

1. Petra Vreugdenhil:
    7 maart 2019
    Wat leuk te lezen en mooie foto’s! Heerlijk eten zo te lezen! Ben je niet bang van de spinnen? En nooit zomaar in je schoenen stappen altijd checken of er een slang oid in zit! Brrr wanneer moet je gaan werken? Is loray iemand die daar werkt? Of kende je die al? Hier regent en waait het, niks aan! Geniet van het mooie weer daar en van alles wat je daar beleeft. Liefs
  2. Thecla:
    10 maart 2019
    Wat weer een mooi verhaal en prachtige foto's. Goed dat ik alle waarschuwingen nu vast lees dan kan ik me goed geestelijk voorbereiden op ons gezamenlijk deel. Gelukkig ben jij tegen die tijd een goede gids. Twintig krokodillen in het wild zien woh, dat heb ik nog nooit beleefd. Dus niet zomaar ergens zwemmen zeker? Geniet van alle belevenissen.
  3. Thecla:
    11 maart 2019
    Dankjewel :) hahaha precies alle vreemde regels even leren. Ik hoop dat ik tegen die tijd snap hoe het land in elkaar zit. Bij de zee kan je wel zwemmen, bij andere soorten water moet je op veilige afstand blijven, anders word je zo maar opgegeten.