Niksen

7 april 2019 - Parrita, Costa Rica

01-04 tot 07-04

Deze week heb ik rustig aan gedaan. Een beetje werken en rustig zitten bij de boerderij. Een beetje lezen, spelletjes spelen, zwemmen en genieten van de zon. Op dinsdag leert Elmer mij om de tractor te besturen. Dat kan ik wel.

Op woensdag gaan we de koeien inenten. Dit is tegen de parasieten, vlooien en ander ongedierte. De koeien moeten opgehaald worden met paarden. Daarna gaan ze door de schuur. Sommige koeien vinden het absoluut niet leuk, ze springen, lopen achteruit en doen druk. De koeien doen zo druk dat ze de deuren open krijgen, deze moet ik dicht houden. Het is interessant om te zien.

Zaterdag ga ik even het stadje in om wat spulletjes te kopen. Ik loop wat rond en kom een vriend tegen. We gaan samen lunchen. S’avonds neemt hij mij mee naar een kareoke bar en gaan we zingen. Ik maak een vriendin daar die mij leert om salsa te dansen. Dit is moeilijker dan ik dacht. Het is een gezellige avond.

Zondag ga ik naar het strand, Estarillio. We liggen aan het water en gaan bbq’en aan het water. Toen we aankwamen was de zee 20 meter van ons verwijderd. Maar als de uren verstrijken komt de zee steeds dichterbij. Na een tijdje is er geen strand meer over en moeten we verplaatsen naar een verhoging van de grond. De zee heeft al het strand opgegeten.

6644734B-5D91-4DDC-A818-B9A6AF279C43

Als ik thuis komt is er een nieuwe vrijwilliger, Jason. Nu ben ik niet meer alleen in het huis.

1. Petra Vreugdenhil:
    1 mei 2019
    Hoi Yana
    Ik hoop voor jou dat het Jason Statham is die nu bij je woont, dat is echt een leuke filmster vind ik. Je komt binnenkort weer terug naar Nederland. Nu nog twee weken met je moeder rondreizen? Ik sprak vorige week mensen die er vakantie hebben gehouden en ze waren erg onder de indruk van de natuurparken. Het was hun mooiste vakantie ooit.
    Ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn! liefs Petra
  2. Yana:
    2 mei 2019
    @petra helaas niet Jason Statham dat vind ik ook een leuke acteur. Ja ik loop wat achter met mijn verhalen. Maar nu nog 2 weken met mijn moeder inderdaad. Het is hier echt heel mooi ja. Super mooie natuur, leuke mensen, leuke sfeer en lekker warm.
  3. Thecla:
    2 mei 2019
    Hoi Yana,

Inderdaad nog maar 2 nachtjes slapen dan ben ik bij jou. Wat 2 nachtjes nog maar. Ik heb nog zo'n waslijst van dingen die ik wil voor die tijd. Bijvoorbeeld fit worden na de vaccinatie waar ik gisteren ziek van was, nog 8 uur werken, nog een stukje voor de krant indienen, witte katoenen kleding zoeken in de weggeefwinkel voor op reis. Nog rock 'n Rollles geven vanavond en morgen de schilderles, mijn opdracht voor de opleiding maken: 4 schilderijen maken van de elementen. op twee vacatures reageren, planten water geven, wasje draaien, verslag naar de kunstraad sturen, de dogdazer zoeken, de dingen verzamelen die nog mee moeten als waterdichte zak, insectenafweer, en teatree, nog aandacht besteden aan mijn lief, dan nog de reisopties van jou bestuderen en daar keuzes in maken, etc. Teveel om op te noemen en te veel om te doen ben ik bang. Maar dan kan ik nog 14 uur uitrusten tijdens de reis zodat ik helemaal ontspannen aankom bij jou. Tot heel gauw lievie. We gaan er 10 geweldige dagen van maken. Dikke knuf