The start

4 maart 2019 - Nederland, Nederland

Een reis naar Costa Rica, in mijn eentje.... Lekker weg uit Nederland na mijn diploma, wat een goed idee. Lekker warm en wat een avontuur. Mijn laatste week in Nederland en het begint toch wel erg spannend te worden. Ik heb het gevoel dat ik helemaal niet voorbereid ben, maar toch heb ik alles geregeld.

Spullen uitzoeken en alles moet in een rugzak passen. Samen met mijn moeder al mijn spullen op een tafel gelegd en uitgezocht. Eerst de grote dingen en daarna de kleinere. Mama heeft het ingepakt. Ik denk niet dat ik het er zelf weer zo in krijg, maar dat is een probleem voor een andere dag. Mijn rugzak is zo zwaar geworden, heb ik misschien te veel spullen mee? Maar zo veel is het niet. Vooral eten is belangrijk, ik heb altijd zo een honger in het vliegtuig.

F53DE091-DE72-461D-91BD-872AD764A18F

Afscheid nemen van iedereen valt best zwaar. Het lijkt alsof ik niet meer terug kom maar dat is wel de bedoeling! Jelmer heeft een afscheids feestje gegeven en iedereen was er. Iedereen heeft tips en is enthousiast zo lief. Hierdoor vind ik het moeilijk om weg te gaan ik moet zo veel missen. Toch heb ik echt zin om te zien hoe het daar is en hoe het zal gaan.

Gelukkig word ik van het vliegveld in Costa Rica opgehaald. De eerste nacht in een gast huis van de mensen waar ik verblijf en daarna naar de boerderij. Maar eerst... de vlucht.